Czym charakteryzuje się skuteczny trade marketing?

trade marketing

Współczesny rynek rządzi się swoimi prawami. Kto za nimi nadąży, może czuć się wygrany, ale też widzieć wyraźnie swoje zyski. Za oferowanymi usługami już od dawna stoją uczucia i korzyści. Nie kupujemy dziś tylko i wyłącznie samochodu, kupujemy pewność, bezpieczeństwo czy komfort. Jak go skutecznie wykorzystywać jak najkorzystniejszy dobór środków, które mają na celu zwiększenie popytu na dany produkt lub usługę?

Strategie push

To klasyczne wykorzystanie zjawiska trade marketingu w praktyce. Strategie typu push wiążą się z wprowadzaniem na rynek produktów, które w momencie pozyskiwania nie posiadają wysokiego popytu. Jest to więc swoiste kreowanie rynku. W tych działaniach chodzi przede wszystkim o przewidywanie rozwoju rynkowego, a nie opieranie się na realnym zapotrzebowaniu. W swej klasycznej wersji strategia push wykorzystuje zwiększone liczby produktów, które muszą zostać „wypchnięte” (ang. push – ‘pchać’) do następnego procesu, np. do klienta (tu istotną rolę odgrywa sprzedaż osobista) lub magazynu (w tym wypadku sprawdza się promocja sprzedaży). Strategie typu push często nie mają realnego wpływu na klienta, a w ramach trade marketingu są wykorzystywane z punktu widzenia walki konkurencyjnej z innymi dostawcami.

Producent z dystrybutorem

W ramach działań mających na celu zwiększenie popytu warto zachować umiar. Współpraca, dość ścisła, z dystrybutorem może okazać się kluczem do sukcesu. Dzięki temu możemy wspólnie tworzyć strategie sprzedażowe, a co za tym idzie, łatwiej kształtować rynek. W tym kontekście mowa jest o strategiach typu pull, czyli wszystkim co nakierowane zostało na konsumenta. Celem jest zapoznanie go z produktem i przekonanie do niego. W ten sposób oddziaływanie na klienta dociera z dwóch stron – ze strony producenta, który zachęca do udania się do dystrybutora, oraz ze strony dystrybutora, który zwraca szczególną uwagę na produkty konkretnego producenta.

Działalność marketingowa w zakresie kreowania popytu na dane usługi czy produkty nigdy nie może być prowadzona w sposób nieprzemyślany i zawsze może wiązać się z koniecznością podejmowania ryzyka, wykorzystania promocji sprzedaży czy skutecznej reklamy.

Czym charakteryzuje się skuteczny trade marketing?
5 (100%) 1 vote

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *